vrijdag 26 februari 2016

Op elke leeftijd van betekenis


Ken je het verhaal van Jozua en Kaleb, die voor Mozes het nieuwe, beloofde land mochten verkennen. Zij zagen dit wel zitten, maar de tien andere verspieders niet, met als gevolg: Israël durfde het land niet in te gaan en dwaalde 40 jaar door de woestijn.

Net zo sterk
De nieuwe generatie nam Kanaän in. Let op wat Kaleb toen zei tegen Jozua: “Geef mij mijn land, want ik ben vijfentachtig en nog net zo sterk als op mijn 40e. Het is nu tijd om het door God beloofde land in te nemen!"

Dat noem ik nog eens veerkrachtig leven! Genoeg energie opbouwen - en genoeg bewaren - om op oude leeftijd nog een nieuwe roeping aan te gaan. Het kan, op je tachtigste nog net zo sterk als toen je veertig was.

Praktische tip:
Kijk eens terug in je leven; wat zijn je talenten en wat zijn de lessen die je hebt geleerd? Bedenk aan de hand hiervan waar je over vijf jaar zou willen zijn. Wees niet bang, heb moed en vertrouwen. Ga lekker aan de slag vanuit je vertrouwen op God en geloof in een toekomst. Of je nu 15, 40 of 85 bent, je leven heeft namelijk altijd betekenis.

Dit artikel is ook te lezen op: EO online.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten